Om os

REDKENS HISTORIE

Paula Kent medstiftede Redken Laboratories i 1960. Hun var en ung skuespiller sidst i 1950'erne, hvor håret skulle være stærkt afbleget og touperet, og Paula var konfronteret med problemet med babyfint hår og følsom hud. Under sit arbejde i Hollywood oplevede hun konstant allergiske reaktioner overfor de produkter, der blev anvendt af frisører og makeup-artister. Hun søgte hjælp hos hudlæger og frisører for at finde en løsning, men der var ingen, som kunne forklare hende hvilken forskning, der lå bag produkterne.

I et øjebliks inspiration gik det op for Paula, at hun ville kunne hjælpe millioner af andre mennesker, som også behøvede blide men effektive hårplejeprodukter–, og at professionelle frisører skal forstå hårets og hudens kemi, produkternes ingredienser og deres sammenspil for at opnå et smukt sundt hår.

Paula Kent og hendes frisør Jheri Redding (hvilket skabte navnet "REDKEN") grundlagde sammen Redken, takket være 3000 dollars, som hun havde tjent på at medvirke i en ølreklame. De begyndte med tre produkter og et intensivt uddannelsesprogram for frisører. Produkterne blev udviklet på baggrund af tre principper:

Proteinteknologi (siden håret hovedsageligt består af protein)
En pH-værdi på 4,5-5,5, hvilket komplementere hårets og hudens naturlige pH-værdig
  Produkterne anbefales udelukkende af licensregistrerede kosmetologer i professionelle saloner
Hermed revolutionerede Paula Kent branchen for professionel hårpleje for både stylister og kunder. Hendes banebrydende ånd er elsket, og hun har efterladt sig et aftryk, der den dag i dag er mærkets styrke.

REDKENS MILEPÆLE

1960'erne: Skønhed igennem forskning tiltrækker en skare af følgere

  • Den amerikanske skuespiller, Paula Kent, og hendes frisør, Jheri Redding, grundlagde Redken med 3000 dollars og tre produkter
  • Firmaet blev grundlagt på forskning bag protein og fugt, Amino Pon og PPT opnår efterfølgende kultstatus
  • Den visionære hårstylist, Vidal Sassoon, danner partnerskab med Redken og tager på turné landet rundt på deres vegne 
1970'erne:

VORES BUDSKAB HITTER TOTALT

  • Redken går foran inden for uddannelse i branchen ved at fokusere på forskning og business.
  • Redken er i 1974 – vært for 500 professionelle saloner, hvilket er den første Redken “Symposium”

1980'erne: HÅRFARVENS REVOLUTION

  • Shades EQ Equalizing Color Gloss, en af de største gennembrud inden for hårfarvning, introduceres i 1983
  • Ekstreme hårplejeprodukter kombinerer protein med fugt for at styrke skadet hår
  • Redken lanceres i 13 lande rundt om i verden

1990'erne: VI tilføjer “5th avenue NYC” til VORES navn

  • I 1993 bliver Redken solgt til beauty-industriens førende leder, L’Oreal
  • Efter et altødelæggende jordskælv flytter Redken fra Californien til L’Oreals hovedkvarter på 5th Avenue i New York
  • Redken etablerer sig selv som et fashion brand, der er på forkant med alle trends
  • The Redken Exchange, branchens ledens kilde inden for oplæring, åbner sine døre i 1996
2000'erne

VI bliver kendt på catwalken

  • Redken danner partnerskab med den verdensberømte hårstylist Guido
  • Redken bliver en førende leder inden for skønhed backstage, og sender et hold artister afsted til modeugen i både New York, Milan, Paris og London

2010'erne: fortsætter innovationen, moden& og inspirationen

  • Produktudviklinger som CHROMATICS, Curvaceous, Diamond Oil, Blonde Idol og Redken Styling’s Pillow Proof Blow Dry og Flex-kollektion hjælper med at fremvise dine talenter og fremme din forretning

2014: NYE MÅDER AT skabe kontakt på og kommunikere

  • Nye muligheder leder til visuelle redskaber med must watch-videoer, inspirerende billeder og tips til, hvordan du engagerer dig og skaber kontakt til kunderne på den interaktive måde de ønsker –online og på farten
  • En række muser og indflydelsesrige personer deler deres inspiration og oplevelser med stylister og forbrugere igennem sociale medier-outlets og vores websted
  • Nye servicemuligheder og merchandising til at live op i salonen og øge salget