Finanstips - Skab vækst i din salon - Ressourcer - Redken EMEA
>

Finanstips

Finanstips

Peter Mahoney er præsident for Salon Consultants International, Inc., en partner i Summit Salon Business College, der er medlem af Redken’s Business Partner-netværk og den stolte ejer af 25 full-service saloner, spasteder og skoler i Canada. Peter er blevet tildelt den ærefulde pris som Ernst & Young “Entrepreneur of the Year”, og anses for at være en af de mest effektive undervisere i hårbranchen. Hans moderne filosofier om kommunikation og ledelse inspirerer og fremkalder personlige forandringer hos hans publikum.

DE TRE GRUNDSTEN

Dagens strategi kræver lidt gammeldags filosofi med fokus på at skabe forretning via henvisninger, bevare nye kunder og sikre genbooking. Implementeringen af disse tre principper har sat saloner i vores branche på top 20-listen i årtier og er mere aktuel end nogensinde i dag. Nedenfor følger nogle enkle, men effektive strategier. Implementer dem med passion og følg op med mål for øje, så vil du snart kunne se de resultaterne heraf.

HENVISNINGER

Lav visitkort, der tilbyder kunderne minus 20 % på deres næste besøg, hvis de henviser en kunde til salonen plus minus 20 % til deres kunde.
Samlet udgift til investering: 40 USD
Gevinst: 600 USD årligt fra ydelser fra bevarede kunder

Brug vores henvisningsregnemetode

BEVARING

Lav en velkomstpakke til nye kunder. Vedlæg et velkomstbrev og 2-3 kuponer med reklamer for dine ydelser.
For eksempel:
•Gratis Redken Chemistry-behandling ved dit næste besøg
•Gratis skift af polering (eller lignende) ved dit næste besøg
• 20 % rabat på dit næste Redken Haircare-køb på over 25 USD

GENBOOKING

Stil en lodtrækningsboks på skranken og giv en lodtrækningsseddel til hver kunde, der bestiller en ny tid. Træk en vinder hver 6. uge, som vinder en gevinst til en værdi af 100 USD. Gavekuponer, gratis ydelser og iPods er gode gevinster. Oplys vinderen herom via e-mail, og opbyg din kundedatabase. Beløn din kundes stylist med den samme gevinst, og se hvordan dine genbookinger vil stige i antal.

YDELSERNES VÆRDI

David Stanko har være professionel hårfarvningsekspert i over 20 år og er en Redken Artist and Haircolor Consultant. Igennem sin karriere har han hjulpet med at opfinde nye måder at anvende hårfarvningsteknologien på. Han har også lært professionelle ansatte i salonerne at se udover teknologien til kunsten af deres endelige arbejde. David blev udråbt til at være den “Bedste Underviser” og den “Mest Inspirerende Underviser” i hårfarve i USA. Han blev for nyligt optaget i den prestigefyldte Intercoiffure Association, hvor har sidder i executive-komitéen for Hårfarve Rådet (Haircolor Council)

Alle elsker at få noget forærende. Men det betyder ikke, at du skal give det væk tilfældigt. Når man opbygger en forretning, er det en en vigtig del af enhver salons markeringsstrategi at vide, hvad man skal opsælge, hvor skal man tilføje værdi, og hvornår skal man forære noget væk.

Ifølge shopping futurist og global strateg, Wendy Liebman, hvis WSL strategiske detailvirksomhed udgiver Trends From the Edge, foretager alle forbrugere omhyggeligt en ny vurdering af, hvad der er vigtigt. I deres beslutningsproces om hvor og hvilket mærke de vil købe, spørger de:
• Kan de lide mig?
• Respekterer de mig?
• Er de værd at beholde?
   
Når du overvejer at tilbyde gratis ydelser, skal du lade disse spørgsmål guide dig.
Med dets omgående resultater er en ekstra ydelse, såsom Redken Chemistry, den perfekte ydelse at tilbyde gratis til den rette kunde.

Tilbyd en gratis service når:
• Kunden i din stol har en exceptionel dårlig dag
• En fast kunde, der for nylig har været utilfreds med dig eller salonen’
• En kunde som af og til bruger en anden salon eller har farvet sit hår hjemme
• Du mislykkedes med det sidste job du udførte på kunden
• En værdsat top-10 kunde, der henviser en kunde— gør begge parter en gratis tjeneste

Du skal ikke tilbyde en gratis ydelser når:
• Kunden har travlt
• Loyalitet overfor salonen ikke er i fare
• Det er en dag med få kunder’
• Af vane

Den lejlighedsvise gratis foræring af en ting er retfærdig i forhold til dine bedste kunder, og hjælper med at forankre dem, der ligger på kanten. Hvis du foretager en investering, hvor du giver en ydelse væk til en værdi af 25 USD, og denne kunde henviser en ven, hvis ydelser beløber til 100 USD, eller kunden bruger mere end 100 USD over gennemsnittet ved hendes næste besøg, så er din ROI på 300 % (eksklusive produkter). Men hvad mere vigtigt er, du får kunden til at føle sig godt tilpas, når ham eller hende har mest brug for det.

Du booster deres selvtillid, får dem til at se bedre ud, forlænger deres hårfarves levetid og giver dem det, de har allermest brug for—et roligt øjeblik uden stress og en fantastisk hovedbundsmassage— og det hele “ganske gratis“ Dette betyder, at du forbliver på “kundens’”favoritliste&ldquo i både gode og dårlige tider.
REGN DEN UD

Følg denne simple ligning for at beregne din salons ROI:

ROI = [(profit – investering)/investering] x 100

For eksempel, jeg investerer 25 USD i en gratis ydelse og har nu 25 USD fra en henvist kunde:

[(100$ - 25$)/25] x 100 = 300%


Sådanne benchmarks-analyser hjælper dig og dit personale med at se, at jeres penge går til en klog investering.

Beregn profitten
  

ANDRE TIPS

Billige metoder til at gøre reklame for din forretning:
• Vareprøver er en af de nemmeste og mest omkostningseffektive måder at øge detailhandlen på. Giv vareprøver til dine eksisterende kunder, og tilbyd rabat på produktet i fuld størrelse ved deres næste besøg
• Lav et partnerskab med en lokal forretning, der har et lignende klientel, fx en skønhedssalon, tøjbutik. Lav en fælles reklame, der genrerer kunder og profit til begge forretninger
• Fremhæv dit nyeste tilbud eller ydelse til kunder via et lille fremstød via e-mail. Det er den nemmeste og mest omkostningseffektive måde at få et budskab ud til kunderne på i din salon
• Lav en spørgeundersøgelse hos dine eksisterende kunder. Stil spørgsmål, der vil hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du kan servicere dem bedre.  
For eksempel: 
 •Hvilke type produkter eller ydelser har værdi for dig?
 •
Hvilke tider passer bedst for dig i salonen?  • Hvad kan vi gøre for at gøre din salonoplevelse bedre?