Merchandising - Skab vækst i din salon - Ressourcer - Redken EMEA
>

Merchandising

Merchandising

Tips af Peter Millard, Retail Space Designer and Salon Design Expert:

Byd altid dine kunder velkommen og skab et trygt,varmt og spændende miljø, som er rent, ryddeligt og som fremhæver dine talenter som stylist.

 

HVAD FORBRUGEREN SER

Forstå hvordan dine kunder ser din salon, for at præsentere dine ydelser og produkter på en strategisk og imødekommende måde, der tiltrækker og fastholder kundernes interesse og nysgerrighed.

 

NØGLEOMRÅDER INDEN FOR MERCHANDISING

1. Vinduer

1.1 Gør indtryk på dem, der går forbi udenfor og tiltræk nye kunder.
1.2 Tag et nyt kig på din salon og spørg dig selv:
              1.2.1 Hvad ser man udefra?
              1.2.2 Er der nogen skiltning, der opfordrer kunderne til at stille spørgsmål, aftale en tid eller købe et produkt?
              1.2.3 Er forbrugerne bekendt med dine nuværende tilbud?

1.3 Vinduemontrer med integrerede produkter, plakater og klistermærker er en fantastisk måde at gøre reklame for din salon på.

2. I stolen

Arbejdsstationerne er paradiset for detaildisplay, du har en potentiel forbrugers opmærksomhed i 45 minutter.

Tips:
   - Brug dine hylder og reoler til at præsentere nye produkter eller stil dem frem, som anvendes på din kunde.
   - Præsenter de must-have produkter, som er nødvendige for at vedligeholde eller genskabe looket derhjemme
   - Sæt klistermærker på spejlet....
   - Forstærk budskabet omkring salonens løbende tilbud, ved at skabe en ren og klokkeklar besked

3. Detailområdet

En af de mest lukrative steder for merchandising i din salon er oftest også den mest oversete. Ved at skabe simpel hyldeskiltning, fanger du kundens opmærksomhed og frister dem til at foretage et køb.

Tips:
  - Fremhæv produkter, der er nye, en del af nuværende tilbud eller er relevante for sæsonen/trends med hyldereklamer.
  - Identificer produktbeskrivelser, fordele og hårtype, så det bliver nemt for kunden at foretage et køb

4. Receptionen

Modtagelsesskranken kan anvendes på mange måder, men det er det sidste vigtige, afsluttende øjeblik, du har sammen med kunden, så sørg for, at området er indbydende. Hold området rent, pænt og funktionelt.