Tips til kundekonsultation vedrørende hårtab

Hårtab er et følsomt emne for kunderne, så det er vigtigt, at du informerer kunden om de bedste produkter, klipninger, farver og frisurer, der vil holde fokus væk fra hårtab. Brug disse tre trin, når du taler med kunderne om hårtab:
1. START SAMTALEN

Her er nogle måder, du kan indlede en samtale om hårtab på med dine kunder:

Er du bekymret for tykkelsen af dit hår eller tilstanden af dit hår eller hovedbund?
Hvordan vil du beskrive tætheden af dit hår? Vil du sige, at det er tyndt, almindeligt eller tykt?
Er det i orden, hvis jeg giver dig nogle råd til, hvordan du kan få dit hår til at virke tykkere og med mere volumen?
Må jeg anbefale en komplet løsning, der vil opfylde dine behov for sundt hår og en sund hovedbund?
Hvis du vil, kan vi tilpasse din klipning og stil, så du opnår de bedste resultater.

2. ANALYSE & DIAGNOSE Foretag en fysisk analyse af håret og hovedbunden, se efter tegn på hårtab og fremskredent hårtab. Fastlæg den bedste Cerafill-rutine med løsninger til hårtab - Defy eller Retaliate - og de bedste ydelser, du kan tilbyde.
3. Tal med kunden om hvilken farve, klipning og stil, du vil anbefale til at fremhæve deres look. Forklar fordelene ved Cerafill-løsningerne til hårtab og hvordan en hårrutine derhjemme kan forbedre udseendet af deres hår og bekæmpe tegn på hårtab.